Google adverteren

De buitenboordmotor van jouw zeilschip

Als je overweegt om je online aanwezigheid en bedrijfsgroei te stimuleren, is Google een van de vele opties die in je opkomen. Google biedt twee hoofdmogelijkheden: organisch via SEO en adverteren via Google Ads. Terwijl SEO het zeil is dat je boot op volle zee vanzelf laat varen, wordt Search Engine Advertising (SEA) beschouwd als de motor die je helpt zo snel mogelijk de haven te verlaten of tussendoor stevige sprintjes te trekken wanneer nodig. Adverteren op Google biedt je de perfecte gelegenheid om je klanten op het juiste moment en op de juiste manier te bereiken en zo de online zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten.

Wat houdt adverteren op Google in?

Adverteren op Google, ook bekend als zoekmachineadverteren (SEA), is een online marketingtechniek waarbij je betaalde advertenties plaatst tussen de organische zoekresultaten in zoekmachines zoals Google. Hiermee bereik je mensen die actief op zoek zijn naar producten of diensten die je aanbiedt. Door slimme targeting en relevante zoekwoorden te gebruiken, vergroot je de kans dat je advertentie wordt weergegeven aan potentiële klanten.

Met dagelijks ongeveer 3,5 miljard zoekopdrachten is Google een van de grootste zoekmachines ter wereld. Google biedt verschillende advertentiemogelijkheden die je de mogelijkheid bieden je boodschap beter af te stemmen op je doelpubliek. 

 

Een google advertentie uitdaging?

Deze bedrijven hebben een positieve ROI op al hun campagnes dankzij shakeUp

Wat kost adverteren op Google?

Een veelgestelde vraag is: "Hoeveel kost adverteren op Google?" In werkelijkheid heb je hierin veel zeggenschap. Bij Google betaal je meestal per klik op jouw advertentie. De meeste bedrijven beginnen met een vast maandelijks advertentiebudget, dat op basis van de resultaten kan worden aangepast. Het geheim zit in het opzetten van doelgerichte Google Ads-campagnes met de juiste biedstrategieën en zoekwoorden om het meeste uit je budget te halen.

Welke factoren bepalen of mijn Google-advertentie wordt weergegeven?

De Ad Rank bepaalt of je Google-advertenties worden weergegeven in de zoekresultaten en op welke positie. De Ad Rank wordt elke keer berekend wanneer je advertentie wordt geveild voor weergave. Hierdoor kan het zijn dat je advertentie op verschillende plaatsen wordt weergegeven in de zoekresultaten. Diverse factoren spelen een rol in de Ad Rank, waaronder je bod, de kwaliteit van je advertenties en de landingspagina, de context van de zoekopdracht en de verwachte impact van je advertentie. Het volstaat dus al lang niet meer om gewoon genoeg geld tegen een advertentie te gooien. Kennis van SEA en relevantie van je thema zijn cruciaal om je advertentie toonbaar te maken.

 

Waarom zijn zoekadvertenties interessant?

Het belangrijkste voordeel van zoekadvertenties is dat je je richt op mensen die al interesse hebben in wat je aanbiedt. Dit maakt het zeer effectief om nieuwe klanten aan te trekken en je omzet te verhogen. Bovendien betaal je alleen wanneer iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt, waardoor je advertentiebudget efficiënt wordt benut.

Als adverteerder selecteer je relevante zoekwoorden en bepaal je je biedingen. Hoewel een SEA keyword analyse sterk verweven is met je SEO zoekwoorden, kunnen er strategische verschillen optreden. Onze SEA-experts voeren dan ook een grondige controle uit van de SEO zoekwoordenlijst.

Daarnaast kun je ook specifieke doelgroepen en locaties instellen op basis van demografische, technische en gedragsgerelateerde gegevens die Google biedt. Met nauwkeurige instellingen zorg je ervoor dat je advertentiebudget optimaal wordt benut.

Onze SEA-experts staan klaar om je advertenties zo doeltreffend mogelijk te maken en tegelijkertijd de kosten te beheersen. Door de juiste targeting toe te passen en je advertenties af te stemmen op je doelgroep, vergroot je de kans op klikken en conversies.

 

SEA campagnetypes

Adverteren via Google Ads maakt deel uit van een gezonde, evenwichtige marketingmix voor bedrijven die online voldoende vertegenwoordigd willen zijn. Google biedt een aantal verschillende mogelijkheden waarop je via hun diensten campagnes kan voeren. De populairste opties om op te adverteren zijn:

  • In de zoekresultaten (Search Ads)
  • Op YouTube via Video Ads
  • Via Display Ads 

Op basis van de doelgroep die je wil bereiken en de diensten die je aanbiedt, kiest ons SEA-team welk van deze kanalen het meest interessant lijkt om je vooropgestelde doelen te bereiken.​​​​​​​​​​​​​​

Een SEA expert voor jouw organisatie?

Ready to shake things Up?

  • Vraag meer informatie aan en start vandaag met het creëren van meer leads dankzij de strategische aanpak van onze marketing experten

Nog interessante blogs voor jou

Drie Marketingtrends die Misschien Niet Meegaan naar 2025

Marketingtrends zijn vluchtig van aard en veranderen voortdurend. Als marketeer is het belangrijk om flexibel te blijven en je aan te passen aan deze evolutie. Als je nog steeds vasthoudt aan dezelfde strategieën van jaren geleden, is het hoog tijd voor vernieuwing.

 

Hieronder bespreken we drie marketingtrends die hun kracht lijken te verliezen in 2024:

 

Een succesvolle marketingstrategie: van data naar actie

Een effectieve marketingstrategie vereist een grondige analyse, een doordachte strategie en een gedegen opvolging. Bij shakeUp begrijpen we het belang van deze drie pijlers. In dit blogartikel nemen we je mee in onze aanpak, waarbij Team Analytics, Strategy en Performance een cruciale rol spelen. Door middel van gegevensgestuurde inzichten, strategische planning en voortdurende monitoring werken we samen aan het realiseren van succes voor onze klanten.

Gas geven naar groei: Platform Rijschoollesgever

Platform Rijschoollesgever heeft de versnelling ingezet op weg naar succes, samen met shakeUp! Deze bijzondere rit bracht niet alleen groei in de rijschoolbranche, maar ook op de digitale snelweg. Ontdek hoe ze samen hun online zichtbaarheid hebben vergroot, leads hebben gegenereerd en zelfs een afslag hebben genomen richting beleidsvorming in de wereld van rijscholen. Een opwindend avontuur vol groei, innovatie en de belofte van een betere toekomst in de wereld van rijlessen.

Contacteer ons

shakeUp by Up
053 28 03 73
shake@shakeup.be
BE 0746.712.433

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by shakeUp