Data en KPI dashboarding

De weg naar succes is data driven

Een geslaagde implementatie van jouw marketingstrategie staat of valt met het objectief kunnen beoordelen van je inspanningen en bijsturen waar nodig. Het juist kunnen meten, begrijpen en interpreteren van je marketinginspanningen is hierbij dus van cruciaal belang. Dat is waar data en KPI-dashboarding in beeld komen. We bieden je een kijkje in de wereld van KPI's, Google Analytics 4, Google Tag Manager en nog veel meer. Laten we eens duiken in wat dashboarding voor jou kan betekenen.

Waarom zijn KPI's belangrijk?

Verschillende afdelingen binnen je bedrijf hebben uiteenlopende perspectieven op cijfers. Wat voor marketingmanagers als een succes geldt, kan voor het salesteam anders zijn. Het is dus cruciaal om gezamenlijk Key Performance Indicators (KPI's) vast te stellen. KPI's zijn meetbare criteria die op een objectieve manier de prestaties van je bedrijf of marketinginspanningen weerspiegelen. In een audit maken we gebruik van KPI's om je huidige situatie te evalueren. Het definiëren van KPI's en het uitvoeren van een nulmeting zijn cruciaal om je doelstellingen te bepalen. Op basis hiervan stellen we samen SMART-doelen op, zodat je duidelijk weet waar we naartoe werken.

Een dashboarding uitdaging?

Deze bedrijven verliezen hun doelen nooit meer uit het oog dankzij shakeUp

Tracking van marketinginspanningen

Je weet welke KPI je wilt meten, maar hoe meet je nu al die inspanningen die nodig zijn om je doelen te bereiken?  Het volgende cruciale stadium in ons dashboardingproces is het controleren of al je activiteiten op de juiste manier worden gevolgd. We werpen een grondige blik op je volledige marketinglandschap, inclusief GA4, Search Console, Tag Manager, sociale media tracking en eventuele andere dashboarding- en marketing(automation)tools die je bedrijf gebruikt. We evalueren of je conversies in Google Analytics 4 correct zijn ingesteld en of alle tools optimaal worden benut. Als we problemen identificeren, implementeren we de benodigde tracking en configuraties, zodat er geen enkel cijfer nog in de grijze zone blijft steken.
 

One marketingdashboard to rule them all

Het is makkelijk om je weg kwijt te raken in een zee van informatie als al jouw marketing efforts op aparte eilandjes blijven zitten. Hoe bereken je jouw conversies en ROI over de verschillende platformen heen? Hoe leg je verbanden tussen kliks op social media en de uiteindelijke stijging in nieuwe klanten en hoeveel stappen zitten er tussen de eerste kennismaking en de finale conversie? Om verbanden te kunnen leggen tussen jouw inspanningen over de verschillende kanalen heen, is het cruciaal om een betrouwbare analysetool te implementeren die multichannel data kan verzamelen. 

Bij shakeUp vertrouwen we voornamelijk op Google Looker om dit te realiseren. Looker Studio is een krachtige, gratis tool waarmee we uiteenlopende dashboards kunnen creëren, variërend van eenvoudige bezoekersinformatie tot complexe KPI-overzichten. Ons team ontwikkelt op maat gemaakte dashboards die perfect aansluiten bij de vooraf bepaalde KPI's en alle voorafgaande inspanningen. Looker heeft niet alleen directe integratie met alle Google-toepassingen, maar biedt ons ook de mogelijkheid om de meeste externe tools via handige plug-ins aan het dashboard te koppelen. Zo behouden we volledige controle en inzicht over jouw data.

Een data expert voor jouw organisatie?

Ready to shake things Up?

Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we jou kunnen ondersteunen!

Nog interessante blogs voor jou

Drie Marketingtrends die Misschien Niet Meegaan naar 2025

Marketingtrends zijn vluchtig van aard en veranderen voortdurend. Als marketeer is het belangrijk om flexibel te blijven en je aan te passen aan deze evolutie. Als je nog steeds vasthoudt aan dezelfde strategieën van jaren geleden, is het hoog tijd voor vernieuwing.

 

Hieronder bespreken we drie marketingtrends die hun kracht lijken te verliezen in 2024:

 

Een succesvolle marketingstrategie: van data naar actie

Een effectieve marketingstrategie vereist een grondige analyse, een doordachte strategie en een gedegen opvolging. Bij shakeUp begrijpen we het belang van deze drie pijlers. In dit blogartikel nemen we je mee in onze aanpak, waarbij Team Analytics, Strategy en Performance een cruciale rol spelen. Door middel van gegevensgestuurde inzichten, strategische planning en voortdurende monitoring werken we samen aan het realiseren van succes voor onze klanten.

Gas geven naar groei: Platform Rijschoollesgever

Platform Rijschoollesgever heeft de versnelling ingezet op weg naar succes, samen met shakeUp! Deze bijzondere rit bracht niet alleen groei in de rijschoolbranche, maar ook op de digitale snelweg. Ontdek hoe ze samen hun online zichtbaarheid hebben vergroot, leads hebben gegenereerd en zelfs een afslag hebben genomen richting beleidsvorming in de wereld van rijscholen. Een opwindend avontuur vol groei, innovatie en de belofte van een betere toekomst in de wereld van rijlessen.

Contacteer ons

shakeUp by Up
053 28 03 73
shake@shakeup.be
BE 0746.712.433

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by shakeUp