Gas geven naar groei: Platform Rijschoollesgever

Platform Rijschoollesgever heeft de versnelling ingezet op weg naar succes, samen met shakeUp! Deze bijzondere rit bracht niet alleen groei in de rijschoolbranche, maar ook op de digitale snelweg. Ontdek hoe ze samen hun online zichtbaarheid hebben vergroot, leads hebben gegenereerd en zelfs een afslag hebben genomen richting beleidsvorming in de wereld van rijscholen. Een opwindend avontuur vol groei, innovatie en de belofte van een betere toekomst in de wereld van rijlessen.

Wie is Platform Rijschoollesgever?

Platform Rijschoollesgever is een bedrijf dat potentiële rijinstructeurs in contact brengt om cursussen te volgen om rijinstructeur te worden.

 

De uitdaging

Platform Rijschoollesgever stond voor een aantal uitdagingen. Ze wilden hun online zichtbaarheid vergroten, hun website optimaliseren en leads genereren in een niche doelgroep.

Wat hebben we gedaan?

Om deze uitdagingen aan te pakken, heeft shakeUp de volgende acties ondernomen:

  • Website-optimalisatie: Het oorspronkelijke platform van Platform Rijschoollesgever is geüpgraded en vernieuwd om de gebruikerservaring te verbeteren, de prestaties te optimaliseren en de online zichtbaarheid te vergroten.
  • Naamsbekendheid vergroten en leads genereren: shakeUp heeft marketingcampagnes opgezet om de naamsbekendheid van Platform Rijschoollesgever te vergroten en leads te genereren.
  • YouTube-video's: shakeUp heeft het YouTube-kanaal van Platform Rijschoollesgever geoptimaliseerd door het bewerken van video's en toevoegen van muziek en ondertiteling.
  • Sociale media marketing: Social media kanalen zijn aangemaakt en zullen in de toekomst worden gebruikt om meer volgers en leads aan te trekken.
  • Webinar : Een webinar heeft geleid tot aanzienlijk meer leads voor Platform Rijschoollesgever.

 

Resultaten

De resultaten van de samenwerking tussen Platform Rijschoollesgever en shakeUp zijn indrukwekkend:

  • De website-optimalisatie heeft geleid tot een verbeterde gebruikerservaring, verkorte laadtijden, verbeterde navigatie en een algehele gebruiksvriendelijkheid. Dit resulteerde in een hogere conversieratio en een aanzienlijke toename in het aantal geregistreerde rijschoolinstructeurs.
  • De marketingcampagnes hebben de naamsbekendheid van Platform Rijschoollesgever vergroot en zullen naar verwachting in de toekomst leiden tot meer leads.
  • Het YouTube-kanaal is geoptimaliseerd met verbeterde content.
  • De Click-Through Rate (CTR) voor de mailings die zijn verstuurd, bedroeg 14%, wat wijst op een succesvolle en betrokken doelgroep.
  • Het webinar dat Platform Rijschoollesgever heeft gehouden, trok 21 aanwezigen aan, waarvan enkelen zelfs kabinetsmedewerkers en vertegenwoordigers van overheidsinstanties waren. Dit heeft geleid tot een uitnodiging om deel te nemen aan gesprekken om het beleid rond de opleiding van rijschoollesgevers mede vorm te geven.

Platform Rijschoollesgever heeft dankzij de samenwerking met shakeUp hun online aanwezigheid verbeterd en heeft positieve groei en een betere online zichtbaarheid bereikt in hun niche markt

Ook een content strategie? Maak een afspraak met Steffi van shakeUp

Nog interessante blogs voor jou

Drie Marketingtrends die Misschien Niet Meegaan naar 2025

Marketingtrends zijn vluchtig van aard en veranderen voortdurend. Als marketeer is het belangrijk om flexibel te blijven en je aan te passen aan deze evolutie. Als je nog steeds vasthoudt aan dezelfde strategieën van jaren geleden, is het hoog tijd voor vernieuwing.

 

Hieronder bespreken we drie marketingtrends die hun kracht lijken te verliezen in 2024:

 

shakeUp bouwt aan een strategische partnership met Google

We zijn verheugd om aan te kondigen dat shakeUp, een performance digital marketing agency, nu officieel een Google Certified Partner is. Deze certificering is een erkenning van onze Google Ads-expertise en toewijding tot het leveren van maximale campagneprestaties voor onze klanten binnen Google Ads. In dit blogartikel vertellen we je wat dit betekent voor onze klanten en welke voordelen dit digital partnership oplevert. 

 

 

Een succesvolle marketingstrategie: van data naar actie

Een effectieve marketingstrategie vereist een grondige analyse, een doordachte strategie en een gedegen opvolging. Bij shakeUp begrijpen we het belang van deze drie pijlers. In dit blogartikel nemen we je mee in onze aanpak, waarbij Team Analytics, Strategy en Performance een cruciale rol spelen. Door middel van gegevensgestuurde inzichten, strategische planning en voortdurende monitoring werken we samen aan het realiseren van succes voor onze klanten.

Contacteer ons

shakeUp by Up
053 28 03 73
shake@shakeup.be
BE 0746.712.433

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by shakeUp