Revenue Operations als groeistrategie | shakeUp

Bedrijven die focussen op groei hebben alle baat bij een Revenue Operations Strategy. Een strategie die de collaboratie tussen sales, marketing en customer service stroomlijnt en resulteert in voorspelbare inkomsten.

De oude, logge silostructuur - waarbij ieder departement voor zich werkt - beantwoordt niet meer aan de hedendaagse noden. Klanten verwachten meteen een hapklaar antwoord op hun vragen.

Sales, marketing & customer service op 1 lijn

In het ‘ideale bedrijf’ weet ieder teamlid precies in welke fase een prospect, lead of klant zich bevindt, maar in realiteit zit elk departement op zijn eigen eiland. Met wat geluk verloopt de communicatie vlot binnen hetzelfde eiland, maar ook dit is doorgaans een ideaalbeeld. Kan het dan toch niet efficiënter?

Jawel, het kan efficiënter. Vincent De Geyndt, Managing Partner van shakeUp, weet precies waar het schoentje knelt:

“Bedrijven komen sinds 2004 naar ons met de vraag hoe het beter kan. Het antwoord is eigenlijk simpel. Wil je omzet doen stijgen? Dan moeten sales, marketing en customer service op een lijn liggen. Dit is voor ieder bedrijf een haalbare kaart dankzij het RevOps model.”

Transparante communicatie tussen operationele teams

Het Revenue Operations (RevOps) model werd in België geïntroduceerd door shakeUp. Het model wordt gekenmerkt door een transparante communicatie tussen operationele teams, met als doel: omzetverhoging.

Dankzij een datagedreven strategie binnen hetzelfde platform worden inkomsten voorspeld. Aan de hand van deze gedeelde omzetdoelstelling kunnen teams samen naar hetzelfde doel werken. Alle neuzen in dezelfde richting, alleen zo kan het schip koers varen.

De voordelen van RevOps voor B2B

Volgens onderzoek van de Boston Consulting Group ondervonden heel wat B2B-bedrijven enorme voordelen dankzij het RevOps-model:

  • 100-200% stijging in ROI van voor digitale marketing
  • 10-20% stijging in salesproductiviteit
  • 10% meer interessante leads
  • 15-20% stijging in klanttevredenheid
  • 30% kostendaling voor Global Trade Management

Maak een afspraak met Steffi van shakeUp

Nog interessante blogs voor jou

Drie Marketingtrends die Misschien Niet Meegaan naar 2025

Marketingtrends zijn vluchtig van aard en veranderen voortdurend. Als marketeer is het belangrijk om flexibel te blijven en je aan te passen aan deze evolutie. Als je nog steeds vasthoudt aan dezelfde strategieën van jaren geleden, is het hoog tijd voor vernieuwing.

 

Hieronder bespreken we drie marketingtrends die hun kracht lijken te verliezen in 2024:

 

shakeUp bouwt aan een strategische partnership met Google

We zijn verheugd om aan te kondigen dat shakeUp, een performance digital marketing agency, nu officieel een Google Certified Partner is. Deze certificering is een erkenning van onze Google Ads-expertise en toewijding tot het leveren van maximale campagneprestaties voor onze klanten binnen Google Ads. In dit blogartikel vertellen we je wat dit betekent voor onze klanten en welke voordelen dit digital partnership oplevert. 

 

 

Een succesvolle marketingstrategie: van data naar actie

Een effectieve marketingstrategie vereist een grondige analyse, een doordachte strategie en een gedegen opvolging. Bij shakeUp begrijpen we het belang van deze drie pijlers. In dit blogartikel nemen we je mee in onze aanpak, waarbij Team Analytics, Strategy en Performance een cruciale rol spelen. Door middel van gegevensgestuurde inzichten, strategische planning en voortdurende monitoring werken we samen aan het realiseren van succes voor onze klanten.

Contacteer ons

shakeUp by Up
053 28 03 73
shake@shakeup.be
BE 0746.712.433

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by shakeUp